PR4net.gr | Στην επικοινωνία δεν υπάρχει η φράση… Μπορώ να δω μια δουλειά σας; | Στέργιος Ακρίβος | - PR4net.gr - Διαδικτυακό Κέντρο Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

 


Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Στην επικοινωνία δεν υπάρχει η φράση… "Μπορώ να δω μια δουλειά σας;"

Ένα κατάστημα βραδινής διασκέδασης αναζητά καλλιτέχνες για να στελεχώσει το μουσικό σχήμα με το οποίο θα πορευθεί τη χειμερινή περίοδο. Σε κάθε συνέντευξη υποψήφιου, ο επιχειρηματίας ρωτά που έχει δουλέψει ο καλλιτέχνης και αν γνωρίζει 10 ή 20 συγκεκριμένα τραγούδια ώστε να του ζητήσει κάποιο να τραγουδήσει δοκιμαστικά για να δει αν του κάνει γι’ αυτό που έχει στο μυαλό του και να του δώσει μια θέση στο μουσικό σχήμα που ετοιμάζει.

Πράττει σωστά ή λάθος;


Αν βιαστήκατε να απαντήσετε το πρώτο τότε, μόλις, εσείς κάνατε μια λάθος επιλογή. Τους καλλιτέχνες και το πρόγραμμα πρέπει να τους επιλέγει ο
"καλός" μαέστρος που έχει μουσικό αυτί, γνωρίζει να κρίνει και έχει μια γνώση για το τι επιλέγει ο κόσμος για να διασκεδάσει μουσικά.

Πάμε τώρα στο κομμάτι της επικοινωνίας ώστε να πούμε δύο σοβαρές κουβέντες.


Η πολιτική ή εταιρική επικοινωνία στο σύνολο της σε κάθε πελάτη είναι τελείως διαφορετική και σχεδιάζεται αποκλειστικά για τον εκάστοτε πελάτη αν θέλει ο σχεδιαστής επικοινωνίας να λέγεται σοβαρός επικοινωνιολόγος.

Το τι έχει κάνει ο επικοινωνιολόγος σε προηγούμενες συνεργασίες του δεν αφορά κανέναν και πολύ περισσότερο το νέο πελάτη του. Αυτό δεν το λέω μόνο γιατί πρέπει να διέπεται από κανόνες δεοντολογίας και φιλοσοφία εχεμύθειας και εμπιστοσύνης με την κάθε συνεργαζόμενη επιχείρηση.

Ο σχεδιασμός της επικοινωνίας χρειάζεται ευελιξία, ρίσκο και καινοτομία και το γεγονός ότι τα 3 προηγούμενα στοιχεία πέτυχαν σε μια δουλειά δεν σημαίνει ότι θα πετύχ
ουν και στην επόμενη. Άρα η επικοινωνία δεν έχει αρχή, μέση, τέλος και κυρίως σταθερό περιεχόμενο για να αποτελεί "πραμάτεια" προς δημοσιότητα από τον σύμβουλο επικοινωνίας.

Πολύ περισσότερο πρέπει να αναλογιστούμε με ποιες γνώσεις και σκέψεις μπορεί να κρίνει ένας υποψήφιος πελάτης μια προηγούμενη δουλειά επικοινωνίας τη στιγμή μάλιστα που μπορεί να είναι και εντελώς διαφορετικού επαγγελματικού αντικειμένου από το δικό του.
Για παράδειγμα ο νέος πελάτης ασχολείται με έπιπλα και του δείχνουμε μια προηγούμενη δουλειά πελάτη που ασχολείται με τρόφιμα.

Ποιο το νόημα; Αναρωτιέμαι πραγματικά.


Δεν πρόκειται λοιπόν για τραγούδια που έχει ακούσει στο παρελθόν, τα γνωρίζει κατά κάποιο τρόπο και θέλει να δει αν ο καλλιτέχνης
"τα έχει πει καλά" στις μέχρι τώρα δουλειές του.

Επίσης επειδή πολλοί πέφτουν στην
"παγίδα του κύρους" λόγω συνεργασίας ενός συμβούλου επικοινωνίας με μια μεγάλη επιχείρηση ας δούμε και μια άλλη οπτική:

"
δηλαδή αν έχω σχεδιάσει μια μόνο επαγγελματική κάρτα σε μια μεγάλη εταιρεία και στο website μου ή στο βιογραφικό την αναφέρω έντεχνα στις συνεργασίες μου αυτό με κάνει αυτόματα καλό στη δουλειά μου και έτοιμο να αναλάβω το επικοινωνιακό project χιλιάδων ή εκατομμυρίων ευρώ;"

Αγαπητέ επιχειρηματία μάλλον όχι θα έλεγα εγώ
.

Όπως επίσης θα πρότεινα, αντί να ψάχνεις να δεις προηγούμενες δουλειές που ενδεχομένως δεν μπορείς να κρίνεις κιόλας, να ακούσεις τι έχει να σου πει ή να σου παρουσιάσει κάποιος που θα "νιώσεις" ότι έχει κάτι να σου προσφέρει εσένα προσωπικά και ας είσαι η πρώτη του δουλειά, εσύ.

Γιατί το μυστικό είναι η γνώση του επικοινωνιακού παιχνιδιού από έναν επαγγελματία του είδους σε συνάρτηση με την ανταλλαγή και σύνθεση απόψεων μαζί σου για τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική της δικής σου δουλειάς.


Επομένως για όσους επιθυμούν καλοπροαίρετα και μόνο να με ερμηνεύσουν σε ότι αφορά τα παραπάνω γίνεται πλήρως κατανοητός ο τίτλος του άρθρου


"Στην επικοινωνία δεν υπάρχει η φράση… Μπορώ να δω μια δουλειά σας;" αλλά η φράση "τι μπορείτε να κάνετε για εμένα και την επιχείρησή μου ώστε να έχω τη καλύτερη δυνατή επικοινωνία;"




* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.

 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού