Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 17 Απριλίου 2005

Ερώτηση:

Ποιο είναι το πρόβλημα της «πολλαπλής εικόνας» και ποια η αντίδραση των Δημοσίων Σχέσεων;

Απάντηση:

Αναλύοντας την προηγούμενη φορά την αρνητική διάσταση της "εικόνας-καθρέφτη" ενός οργανισμού η μιας επιχείρησης δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου θεωρείται απαραίτητη και η αναφορά στην "πολλαπλή εικόνα" καθώς αποτελεί μία από τις πιο "προβληματικές" εταιρικές εικόνες με τις δυσμενέστερες συνέπειες σε περίπτωση που δεν αντιμετωπιστεί άμεσα.

Τα προβλήματα που προκύπτουν σε μια επιχείρηση που παρουσιάζει μια τέτοια εικόνα προέρχονται από το γεγονός της ύπαρξης πολλών και διαφορετικών εικόνων που προβάλλονται από τους διάφορους τομείς της επιχείρησης εξαιτίας της έλλειψης μιας ολοκληρωμένης και συμπαγής επικοινωνιακής στρατηγικής.

Πολύ καλά παραδείγματα που πέφτουν "θύματα" της πολλαπλής εικόνας είναι οι επιχειρήσεις που διαθέτουν πολλά τμήματα αυτόνομα μεταξύ τους ή έχουν επαγγελματικές στέγες σε αρκετούς διαφορετικούς γεωγραφικούς τόπους. Σ' αυτές τις περιπτώσεις η έλλειψη σωστού συντονισμού και αυστηρής πειθαρχημένης επικοινωνιακής πολιτικής οδηγεί το κοινό αυτών των επιχειρήσεων στην απόκτηση λανθασμένων εντυπώσεων (άσχετα αν είναι θετικές ή αρνητικές) που δεν ανταποκρίνονται στις αρχικές και πραγματικές προσδοκίες της διεύθυνσης.

Το αποτέλεσμα είναι οι συναλλασσόμενοι με μια αλυσίδα καταστημάτων η με ένα μεγάλο πολυκατάστημα, που αντιμετωπίζουν τις επικίνδυνες απειλές της πολλαπλής εικόνας, να βρίσκονται σε διαρκή σύγχυση επειδή γίνονται κοινωνοί μιας περίεργης και πολυπρόσωπης επικοινωνιακής συμπεριφοράς χωρίς να μπορούν να δώσουν κάποια εξήγηση τις περισσότερες φορές.

Η αντίδραση των Δημοσίων Σχέσεων θεωρείται επιβεβλημένη και αστραπιαία με επεμβάσεις καθοριστικής σημασίας και σε καμία περίπτωση με κινήσεις απελπισίας.

Οι ΔΣ πρέπει να προσπαθήσουν για την γρήγορη δημιουργία μιας συγκεκριμένης τακτικής επικοινωνίας που θα είναι ενιαία και εύκολη να αφομοιωθεί από όλους τους αρνητικούς και θετικούς συντελεστές της επιχείρησης που εμφανίζει την αδυναμία.

Μια γρήγορη επιμόρφωση των εργαζομένων με τη βοήθεια σεμιναρίων σε συνδυασμό με κάποια στοιχεία που έχουν να κάνουν με κοινές ενδυματικές εμφανίσεις και κοινές τεχνικές πωλήσεων των προϊόντων είναι τα πρώτα βήματα που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο ώστε να γίνουν σύντομα ορατά τα σημάδια ανάκαμψης της μέχρι πρότινος προβληματικής εταιρικής επικοινωνίας.

Γενικότερα η πολλαπλή εικόνα αναφέρεται σε μια σειρά από διαφορετικές εικόνες που βγάζει μια επιχείρηση προς το κοινό της γεγονός που οφείλεται ξεκάθαρα σε λανθασμένους χειρισμούς από τα ανώτερα της συντονιστικά και διοικητικά κλιμάκια. Η αντίδραση των ΔΣ μόλις ζητηθεί η παροχή των υπηρεσιών τους από τη διαχείριση οφείλει να προσανατολιστεί στον καταρτισμό ενός δυναμικού προγράμματος που να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κοινή επικοινωνιακή "γραμμή" και λειτουργία των συμμετεχόντων του προκαλούμενου προβλήματος και της μελλοντικής επίλυσης αυτού.



Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου. O Στέργιος Ακρίβος είναι σύμβουλος στρατηγικής και εικόνας.



επιστροφή



Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού