PR4net.gr | άρθρα επικοινωνίας | Δημόσιες Σχέσεις | Επιχειρήσεις | Επικοινωνία | Μαρκετινγκ | Διαφήμιση | facebook | e-shop | Strategy | Social Media | Πολιτική | Στέργιος Ακρίβος - PR4net.gr - Διαδικτυακό Κέντρο Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Η αντιμετώπιση της κρίσης "περνάει" από το διαδίκτυο και πιο συγκεκριμένα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η θαυμάσια αυτή τεχνολογία που απλόχερα μας παρέχει το μέσο του διαδικτύου δίνει τη δυνατότητα σε επενδυτικές διαδικτυακές κινήσεις να αποκτήσουν ανταποδοτικότητα και να χαρακτηριστούν ως επιτυχημένες. Η ψηφιακή εποχή έχει ξεκινήσει αλλά δυστυχώς ακόμα δεν αντιμετωπίζεται με τον τρόπο που κανονικά θα έπρεπε να της αρμόζει ούτε από αρκετούς κακούς επαγγελματίες της τεχνολογίας αλλά όπως είναι και φυσικό επακόλουθο ούτε και από την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Δείτε περισσότερα...


Mια νέα εποχή έρχεται για τις επιχειρήσεις και όχι μόνο.
Τρεις (3) λέξεις είναι αρκετές: Εντιμότητα, Αξιοπρέπεια, Τεχνογνωσία.

Κοιτάζω γύρω μου. Βλέπω πράγματα που δεν μου αρέσουν. Το χειρότερο είναι ότι βλέπω ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται ότι μια νέα εποχή έρχεται. Προσοχή, δεν λέω ότι έρχεται μια καλύτερη ή χειρότερη εποχή αλλά λέω ότι έρχεται μια νέα εποχή. Μέχρι εκεί. Πως θα επιβιώσουμε λοιπόν σ' αυτή την εποχή; Ίσως 3 λέξεις να είναι αρκετές: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ. Οι αγοραστικές δυνάμεις και συνήθειες του μέσου καταναλωτή έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Αυτό δεν είναι ένα αυθαίρετο συμπέρασμα ή μια φράση η οποία βολεύει, δικαιολογεί και αν θέλετε απαλύνει τον "οικονομικό" πόνο αλλά είναι μία πραγματικότητα που βιώνει και αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς στην καθημερινότητα του.


Δείτε περισσότερα...


Ποιο είναι το πρόβλημα της «πολλαπλής εικόνας» και ποια η αντίδραση των Δημοσίων Σχέσεων;

Αναλύοντας την προηγούμενη φορά την αρνητική διάσταση της "εικόνας-καθρέφτη" ενός οργανισμού η μιας επιχείρησης δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου θεωρείται απαραίτητη και η αναφορά στην "πολλαπλή εικόνα" καθώς αποτελεί μία από τις πιο "προβληματικές" εταιρικές εικόνες με τις δυσμενέστερες συνέπειες σε περίπτωση που δεν αντιμετωπιστεί άμεσα. Τα προβλήματα που προκύπτουν σε μια επιχείρηση που παρουσιάζει μια τέτοια εικόνα προέρχονται από το γεγονός της ύπαρξης πολλών και διαφορετικών εικόνων που προβάλλονται από τους διάφορους τομείς της επιχείρησης εξαιτίας της έλλειψης μιας ολοκληρωμένης και συμπαγής επικοινωνιακής στρατηγικής.


Δείτε περισσότερα...


Η "εικονική κατανάλωση" και το άλλοθι που προσφέρει.

"Όταν αποκτήσω πολλά χρήματα, θα αγοράσω το Χ αυτοκίνητο (πανάκριβο), τη Ψ μάρκα κουστουμιών (πανάκριβη) και την Ω μάρκα ρολογιών (πανάκριβη)". Μόλις κατανάλωσα τα πάντα εικονικά, αν καταλάβατε την παραπάνω φράση μου χωρίς όμως να αγοράσω τίποτα από όλα αυτά. Και στο σημείο αυτό τίθεται το πολύ σημαντικό ερώτημα: "Οι διαφημίσεις που έχουν ισχυροποιήσει στο θυμικό και στο υποσυνείδητό μας τα brand name των παραπάνω προϊόντων είναι πετυχημένες ή αποτυχημένες;" Η απάντηση κατά την άποψη μου δεν είναι απλή αλλά αντίθετα πολύ σύνθετη και ποιο συγκεκριμένα έχω την εντύπωση ότι δεν αναλύεται μέσα σε λίγες σειρές αλλά απαιτεί ολόκληρους τόμους.


Δείτε περισσότερα...



Έχουν κοινή συνισταμένη οι δημόσιες σχέσεις, το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης και η αύξηση των πωλήσεων της;

Η προώθηση ενός προϊόντος στην αγορά καθώς και η προσέγγιση του αντίστοιχου καταναλωτικού κοινού είναι μια καθοδηγούμενη πραγματικότητα που μεταξύ των άλλων πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και της επιθυμητής καταναλωτικής κοινότητας.  Έχουμε αναρωτηθεί πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό;  Έχουμε κατανοήσει την χρησιμότητα της χορηγίας στο προφίλ μιας επιχειρήσεως;  Έχουμε αντιληφθεί την δημιουργία ορισμένων διαφημιστικών μηνυμάτων που κάνουν λόγο για αρχές και αξίες χρόνων πάνω στις οποίες βασίζεται η δεξιότητα και ο τρόπος παραγωγής του διαφημιζόμενου προϊόντος; Μήπως παρατηρούμε πολλές φορές μια προσπάθεια κοινωνικής ταύτισης του προφίλ μιας επιχείρησης με αυτό του καταναλωτή της;

Δείτε περισσότερα...


Είσαι leader; Απέδειξε το! Μέρος Ι

Η σωστή ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία είναι ίσως ένα από τα βασικότερα συστατικά μιας σωστής λειτουργίας μιας επιχείρησης η οποία επιζητά την απόλυτη επιτυχία και την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη. Η αλήθεια είναι ότι στις περισσότερες επαγγελματικές δραστηριότητες που ανήκουν στην τάξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν δίδεται η κατάλληλη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τομέα με αποτέλεσμα οι αντίστοιχοι managers ή  leaders να κατέχουν μόνο τον τίτλο και να απέχουν κατά πολύ  από το πραγματικό έργο που έχουν να αποτελέσουν.

Δείτε περισσότερα...


Διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο τα χρώματα όταν υπηρετούν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα Δημοσίων Σχέσεων;
 
Σε κάποια διαφημιστική καμπάνια την ευθύνη της οποίας αναλαμβάνει η υπηρεσία των Δημοσίων Σχέσεων θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη φροντίδα στην επιμέλεια των χρωμάτων που θα συνοδέψουν το μήνυμα που θα δημιουργηθεί τόσο για την έντυπη όσο και για την ηλεκτρονική επικοινωνία. Ανάλογα με το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται η διαφημιστική εκστρατεία θα γίνει και η επιλογή των χρωμάτων ώστε να επιτευχθεί ένας από τους πρωταγωνιστικούς στόχους που δεν είναι άλλος από αυτόν της ευνοϊκής υποσυνείδητης ανταπόκρισης του κοινού στο μήνυμα που τα κατάλληλα χρώματα εύκολα μπορούν να προκαλέσουν. Τρία χρώματα με τα οποία βρισκόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι και τα εντοπίζουμε κυρίως σε διαφημιστικά μηνύματα άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο επεξεργασμένα είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε.

Δείτε περισσότερα...


Μπορούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αντέξουν το κόστος της παροχής υπηρεσιών Δημοσίων Σχέσεων;

Καταρχήν θα ήθελα να κάνω ξεκάθαρο από την αρχή ότι είμαι υποστηρικτής της φιλοσοφίας ότι η παροχή οργανωμένων Δημοσίων Σχέσεων μπορεί να υπάρξει για όλους τους τύπους των επιχειρήσεων ανεξάρτητα από το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που διαπραγματεύονται. Αποτελεί κατά την γνώμη μου σύνδρομο επαρχιώτικου επαγγελματικού προσανατολισμού όταν εταιρείες επικοινωνίας θεωρούν υποτιμητικό την ανάληψη ενός πελάτη, η επιχείρηση του οποίου ανήκει στις χαμηλότερες θέσεις στην ανταγωνιστικότητα της αγοράς εξαιτίας του χαμηλού προϋπολογισμού της. Η παροχή Δημοσίων Σχέσεων δεν είναι προνόμιο των μεγάλων και οικονομικά ισχυρών εταιρειών αλλά αποτελεί «εργαλείο» ανάπτυξης για κάθε οικονομική δραστηριότητα που ακολουθεί τους νόμους της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας.

Δείτε περισσότερα...


Τι εννοούμε με τον όρο «εικόνα - καθρέφτης» και ποια είναι η λειτουργία των Δημοσίων Σχέσεων σε αυτή την περίπτωση;

Όπως είπαμε και την προηγούμενη φορά οι εικόνες αποτελούν βασικό συστατικό του πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσεται δραστικά ο ρόλος των Δημοσίων Σχέσεων. Μια αρκετά συχνή περίπτωση που συναντούν οι ΔΣ όταν καλούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους είναι αυτή της "εικόνας - καθρέφτης" όπως ονομάζεται και αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο το πρόβλημα που προκαλείται στην επιχείρηση ή στο πρόσωπο που επιθυμεί την υποστήριξη των ΔΣ. Η εικόνα αυτή δεν είναι καθόλου αντικειμενική και αναφέρεται στην γνώμη και την άποψη που έχουν οι εκ των έσω ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης για το εταιρικό προφίλ που βγαίνει προς τα έξω και το χειρότερο απ' όλα θεωρούν ότι την ίδια αντίληψη έχουν και αυτοί (κοινό) που δεν έχουν καμία εργασιακή σχέση με τον συγκεκριμένο φορέα.

Δείτε περισσότερα...


Η δημιουργία «ψευδών» εικόνων αποτελεί λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων;

Η δημιουργία εικόνων αποτελεί το βασικό μέρος του επαγγελματικού τομέα των Δημοσίων Σχέσεων και σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με εικόνες που οικοδομούνται πάνω σε ψεύτικα στοιχεία και πληροφορίες. Οι επικεφαλείς των ΔΣ κάποιου προσώπου ή μιας επιχείρησης είναι αυτονόητο ότι ενδιαφέρονται να εξάγουν στο ενδιαφερόμενο κοινό τους το καλύτερο δυνατό προφίλ για τον εργοδότη τους.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι για να το πετύχουν χρησιμοποιούν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεση τους θεμιτά και αθέμιτα γιατί τότε γρήγορα βρίσκονται υπόλογοι απέναντι στην δεοντολογία και στην μακροπρόθεσμη αξιολόγηση του αποτελέσματος τους που σχεδόν πάντοτε θα είναι αρνητικό.


Δείτε περισσότερα...


Ποια είναι η λειτουργία των Δημοσιών Σχέσεων όταν αντιλαμβάνονται την εμφάνιση "προβλήματος επικοινωνίας";

Η πιο απλή μέθοδος για να αντιδράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά οι Δημόσιες Σχέσεις όταν υποπέσει στην αντίληψη τους η ύπαρξη κάποιου προβλήματος στην επικοινωνία του προσώπου ή του φορέα που υπηρετούν είναι η χρήση του ακρώνυμου ΕΔΕΑ με σκοπό την έναρξη της διαχείρισης της τρέχουσας "επικοινωνιακής" κρίσης. Έρευνα, Δράση, Επικοινωνία, Αξιολόγηση (ΕΔΕΑ) είναι οι τέσσερις αντίστοιχες λέξεις οι οποίες περιγράφουν επαρκώς μια προσπάθεια σχεδιασμού επικοινωνίας. Οι υπηρεσίες των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να επιχειρήσουν μια συνετή, τεκμηριωμένη και ολοκληρωμένη έρευνα για να εντοπίσουν το πρόβλημα που προκαλεί τη δυσλειτουργία στην επικοινωνία. (ΕΡΕΥΝΑ)


Δείτε περισσότερα...


Ποια είναι τα «μυστικά» για μια πετυχημένη επαγγελματική και όχι μόνο συζήτηση;

Η δύναμη του λόγου είναι πολύ μεγάλη και αποτελεί προσόν για κάποιον που κινείται στο χώρο των επιχειρήσεων και της επικοινωνίας να γνωρίζει εκείνους τους τρόπους ώστε να τον χρησιμοποιεί σωστά και αποτελεσματικά. Το παρακάτω προτεινόμενο μοντέλο συμπεριφοράς και εκφοράς λόγου αποτελείται από τέσσερα βασικά σημεία που πρέπει να δίνει κανείς ιδιαίτερη έμφαση πριν και κατά την διάρκεια μιας συζήτησης του.

Δείτε περισσότερα...


Ποια είναι τα βήματα που μπορούν να μας οδηγήσουν σε μια πετυχημένη παρουσίαση;

Κατά την διάρκεια της φοιτητικής, επαγγελματικής καθώς και της προσωπικής μας διαδρομής έχουμε συναντήσει ή συναντούμε πολλές περιπτώσεις που χρειάζεται να επιστρατεύσουμε όλα τα προσόντα μας για να πείσουμε κάποιον για την αξία των επιχειρημάτων μας. Η προαναφερόμενη αξία αυτών αυξάνεται αισθητά όταν η παρουσίαση τους γίνεται με τέτοιο τρόπο που να προκαλεί θετικές εντυπώσεις και ευνοϊκές εξελίξεις προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε να κινηθούν οι προσδιοριζόμενοι, από πριν, στόχοι μας.


Δείτε περισσότερα...


Ποια θα πρέπει να είναι η διαχείριση της "αλήθειας" ενός γεγονότος που προκαλεί μια ενδεχόμενη επικοινωνιακή κρίση σε μια εταιρεία;

Αρκετές είναι οι περιπτώσεις που ως καταναλωτές ερχόμαστε αντιμέτωποι με "προβληματικά προϊόντα", τα ελαττώματα των οποίων μπορούν να έχουν προέλθει κατά την διάρκεια της παραγωγής τους, της διανομής τους ή ακόμα και από τον συνδυασμό των δύο. Τις περισσότερες φορές τόσο οι ίδιες οι εταιρίες όσο και τα καταστήματα διανομής που συνεργάζονται με αυτές, αρνούνται να αναγνωρίσουν την υπάρχουσα προβληματικότητα του παραγόμενου αντικειμένου και επιχειρούν προσπάθεια μετακύλισης ευθυνών και κόστους στον έκπληκτο καταναλωτή που αντιλαμβανόμενος την "ιδιαιτερότητα" του προϊόντος επιδιώκει ποικιλοτρόπως να βρει ένα σημείο τομής και αμοιβαίας συνεννόησης.


Δείτε περισσότερα...


Αλλος για PR;

Οι δημόσιες σχέσεις όταν υπάρχουν, εκτελούνται και προασπίζονται με τον σωστό τρόπο μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν πόρους αξίας μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας ή μιας μη κερδοσκοπικής πρωτοβουλίας χωρίς αυτοί απαραίτητα να μεταφράζονται σε χρηματικές μονάδες. Πόσο εφικτό όμως είναι αυτό στη χώρα μας και όχι μόνο; Πως ένας πραγματικός επιστήμονας και επαγγελματίας των δημοσίων σχέσεων μπορεί να αναλύσει τη δομημένη σκέψη του περί δημοσίων σχέσεων οι οποίες περιστρέφονται γύρω από οργανωμένες προσπάθειες - υπηρεσίες που περιλαμβάνουν έννοιες όπως οικοδόμηση αξίας εμπορικών σημάτων, διατήρηση ζωτικότητας ενός οργανισμού ή την καθιέρωση της αξιοπιστίας αυτού όταν ο ορισμός δημόσιες σχέσεις για το ευρύ κοινό αντιπροσωπεύει άλλα στοιχεία;

Δείτε περισσότερα...


Η σημαντικότητα της επιστολογραφίας

Σε καθημερινή βάση ένας οργανισμός, μια επιχείρηση ή ένα πρόσωπο που εκτίθεται σε δημόσια θέα και κριτική έχουν ανάγκη από μια οργανωμένη και καλά σχεδιασμένη υποστήριξη σε ότι αφορά την γραπτή τους επικοινωνία με τους άμεσα ενδιαφερομένους προς αυτούς. Την δραστηριότητα αυτή αναλαμβάνουν διάφοροι "ανευθυνουπεύθυνοι" θεωρώντας ότι πρόκειται για μία πολύ εύκολη διαδικασία. Είναι όμως έτσι ακριβώς ή η σύνταξη μιας επιστολής ή ενός εταιρικού εντύπου χρειάζεται συγκεκριμένη μεθοδολογία και προσεκτική επεξεργασία κάθε φορά;

Δείτε περισσότερα...



Γιατί η επιλογή του διαφημιστικού εντύπου το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης καμπάνιας πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα από την οργανωμένη μορφή των δημοσίων σχέσεων;

Από τη στιγμή που χαραχθεί μια στρατηγική για την επικοινωνιακή υποστήριξη ενός αντικείμενου (πρόσωπο, οργανισμός, εταιρεία ή προϊόν) οι ΔΣ οφείλουν να παίξουν τον βασικό ρόλο του συντονιστή όλων των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων με πρωταρχικό σκοπό την εξάλειψη κάθε ανακολουθίας που μπορεί να σχετιστεί με την ίδια.
Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο δημιουργικό και γραφιστικό κομμάτι της επικοινωνίας με την οποία θα υποστηριχθεί η σχεδιαζόμενη στρατηγική γιατί η έλλειψη επιστημονικής κατάρτισης από την πλευρά των διαχειριστών αυτής της μορφής υπηρεσίας των ΔΣ μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε κακές και λανθασμένες επιλογές. Το γεγονός ότι ένα διαφημιστικό έντυπο έχει άψογη αισθητική σχεδίαση και εντυπωσιακή εμφάνιση δεν είναι αρκετό από μόνο του ώστε να επιλεγεί για να χρησιμοποιηθεί.

Δείτε περισσότερα...



Το κατεξοχήν μέσο έκφρασης, η τηλεόραση, δέχεται έντονη επίθεση για την ποιότητα του.

Σχετικά με το μέσο "τηλεόραση" μπορεί κανείς να πει πολλά. Δείτε μια ασυνάρτητη οπτικά παρουσίαση και βγάλετε μόνοι τα δικά σας συμπεράσματα. Άραγε τι προσπάθησε να πετύχει ο δημιουργός της συγκεκριμένης παρουσίασης;


Δείτε περισσότερα...


Ψάχνετε μορφές βιογραφικού;

Απλό λιτό και κατανοητό χωρίς ανούσιες προσπάθειες εντυπωσιασμού είναι κατά τη γνώμη μου ένα βιογραφικό που μπορεί να σας δώσει την ευκαιρία να προσεγγίσετε την επαγγελματική ευκαιρία που σας ενδιαφέρει. Αν ήμουν υπεύθυνος πρόσληψης σε έναν οργανισμό ή μια επιχείρηση δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να ασχολούμαι με μεγάλα και κουραστικά βιογραφικά. Σίγουρα θα τα έλεγχα όλα αλλά αυτά που θα ξεχώριζα θα ήταν εκείνα που ο υποψήφιος ή υποψήφια θα μπορούσε σε μια σελίδα να παρουσιάσει με τον καλύτερο τρόπο τον εαυτό του/της.


Δείτε περισσότερα...



Τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις;

Η πρώτη εμφάνιση του τομέα των Δημοσίων Σχέσεων πραγματοποιήθηκε στην Μ. Βρετανία τον 19ο αιώνα. Οι υπάρχουσες οικονομικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής άρχιζαν να επιβάλλουν μεθοδικά την ενεργή συμμετοχή των πολιτών σ' όλα τα επίπεδα καθώς οι διάφορες πολιτικές και οικονομικές αποφάσεις απαιτούσαν την ομαλή συνεργασία και την υποστήριξή τους. Αλλωστε το γεγονός ότι μια πολιτική ηγεσία όταν προσπαθεί για μια κοινωνική, εργασιακή ή πολιτική μεταβολή στηρίζεται στις συμμετοχικές διαδικασίες ενισχύει την ανάγκη που υπέδειξε εκείνη την εποχή την εισαγωγή μιας νέας επιστήμης της επικοινωνίας, αυτής, που της αποδόθηκε, ο όρος Public Relations.


Δείτε περισσότερα...



Πόσο σημαντική είναι η έρευνα αγοράς;

Μια επιχείρηση έχει προθεσμία τρεις ημέρες για να αποφασίσει αν θα αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα σε κάποια περιοχή όπου πολύ σύντομα θα δραστηριοποιηθεί η πιο δυνατή ανταγωνίστρια της. Μόλις έχει πληροφορηθεί το εγχείρημα της αντιπάλου και διακατέχεται από το σύνδρομο των γρήγορων αποφάσεων. Οι προϋποθέσεις για επιτυχία φαντάζουν κάτι παραπάνω από ευνοϊκές και φυσικά δεν θέλει να χάσει σε καμία περίπτωση το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


Δείτε περισσότερα...


Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα;

Η αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας παρατηρούμε ότι ολοένα και περισσότερο ταυτίζεται με τη μεγαλύτερη δυνατή παροχή προσωπικών μας στοιχείων κατά τη διάρκεια της συναλλαγής μας.
Δεν είναι λίγο περίεργο ενώ θέλουμε να αγοράσουμε, για παράδειγμα έναν εκτυπωτή από μεγάλη αλυσίδα αντίστοιχων καταστημάτων, να μας ζητούν όταν "φτάνουμε" στα ταμείο προσωπικά δεδομένα όπως είναι ο τόπος μόνιμης διαμονής, η διεύθυνση, το κινητό μας τηλέφωνο, η ηλεκτρονική διεύθυνση μας και διάφορα άλλα; Γνωρίζουμε γιατί συμβαίνει αυτό;

Δείτε περισσότερα...



Τι σχέση έχουν η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί μια επιχείρηση για τα προϊόντα της με τις οργανωμένες υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων που τη χαρακτηρίζουν;

Όπως έχει γίνει πια κατανοητό, μια από τις πιο βασικές δραστηριότητες των δημοσίων σχέσεων είναι η δημιουργία και η οικοδόμηση "εικόνων" οι οποίες αφορούν είτε μια επιχείρηση, είτε ένα προϊόν ή ένα πρόσώπο έχοντας ως αποκλειστικό σκοπό την θετική εδραίωση τους στη συνείδηση των στοχοθετούμενων δεκτών τους. Η ερώτηση που προκύπτει είναι η εξής, "και τι σχέση μπορεί να έχει το παραπάνω συμπέρασμα με την τιμολογιακή πολιτική που θέλουμε να μελετήσουμε;" Η τιμολογιακή πολιτική μιας επιχείρησης για να καθοριστεί αφού επεξεργαστεί πρώτα από τις υπηρεσίες του μάρκετινγκ ώστε να εξασφαλίζεται η κερδοφορία από την πώληση ενός προϊόντος χρειάζεται επικοινωνιακή υποστήριξη για να μπορέσει να πετύχει την ανάλογη προσχεδιασμένη αποδεκτικότητα του τελικού καταναλωτή.

Δείτε περισσότερα...


Τι θα μπορούσαμε να πούμε για να περιγράψουμε πολύ σύντομα την λειτουργία του πολιτικού μάρκετινγκ;

Η κεντρική και όχι μόνο πολιτική σκηνή αποτελεί από τη φύση της μια ανταγωνιστική αλλά ταυτόχρονα και μια τεράστια αγορά στην οποία μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία πολλές από τις στρατηγικές και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί το εμπορικό μάρκετινγκ. Τα "προϊόντα" σ' αυτή την περίπτωση αποτελούν οι διάφοροι πολιτικοί οι οποίοι διεκδικούν κάποιο πολιτικό αξίωμα και χρειάζεται φυσικά να καταφέρουν να γίνουν αρεστοί και ελκυστικοί στους ψηφοφόρους τους, τους λεγόμενους δηλαδή "καταναλωτές".


Δείτε περισσότερα...


Η διαφημιζόμενη μείωση της τιμής ενός προϊόντος είναι μια απλή διαδικασία ή χρειάζεται ειδική επικοινωνιακή επεξεργασία;

Μερικά λεπτά παρακολούθησης διαφημιστικών μηνυμάτων οποιασδήποτε οπτικοακουστικής προσέγγισης είναι αρκετά για να γίνουμε αποδέκτες διαφόρων προσπαθειών προσέλκυσης του καταναλωτή με βασικό χαρακτηριστικό το κέρδος που αποκομίζει ο ίδιος από τη μείωση της τιμής του προϊόντος.
Η παρατήρηση μιας τέτοιας ερευνητικής δραστηριότητας όσο γενικευμένη και αν είναι δεν έχει πάντοτε τα ίδια αποτελέσματα και συμπεράσματα καθώς σε μερικά διαφημιστικά μηνύματα έχουμε την απόλυτη εκδοχή του επαγγελματισμού σε ότι αφορά την μεταφορά του μηνύματος στο κοινό ενώ σε άλλα έχουμε φανερή εμφάνιση στοιχείων ερασιτεχνισμού και μη ποιοτικού επικοινωνιακού σχεδιασμού.

Δείτε περισσότερα...


Η εικόνα μιας επιχείρησης είναι η συμπεριφορά των ανθρώπων που την απαρτίζουν.

Πολλές επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος που τις αναλογεί, πάντα αν αυτές κινηθούν μέσα σε πραγματικά επαγγελματικά πλαίσια και πρότυπα, τοποθετούν στο περιθώριο της ανάπτυξης τους την εκπαίδευση των ανθρώπων που πλαισιώνουν την επαγγελματική δραστηριότητας τους. Οι διοικήσεις των επιχειρήσεων αυτών, μπορεί να θεωρούν ότι μπορούν να ξεπεράσουν τον "σκόπελο" -  κόστος της εκπαίδευσης παίζοντας οι ίδιοι τον ρόλο του εκπαιδευτή και διαμορφωτή της εταιρικής συμπεριφοράς των εισερχομένων ατόμων σε αυτές αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκπαιδεύσεις αυτές καλύπτουν απλά και μόνο ένα μάλλον ψυχολογικό κενό.

Δείτε περισσότερα...


Οικονομική κρίση και κοινωνική συνείδηση στο σχεδιασμό μηνυμάτων.

Σε μια τόσο περίεργη επαγγελματική αβεβαιότητα λόγω της επερχόμενης οικονομικής κρίσης πολύ εύκολα μπορούν να δημιουργηθούν και να παρατηρηθούν μοντέλα συμπεριφορών επαγγελματιών για τα οποία κανείς  μετά την κρίση δεν θα είναι περήφανος. Πόσο όμως εμείς θα πρέπει να συμμετέχουμε ή να απέχουμε από μια τέτοια λογική όταν είμαστε από αυτούς που βάζουμε ένα μικρό ή ένα πολύ μεγάλο λιθαράκι στο σχεδιασμό κοινωνικών μηνυμάτων τα οποία μεταφέρονται μέσω των επιστημών της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ;


Δείτε περισσότερα...



Αναμονή της οικονομικής κρίσης και crisis prevention.

Η οικονομική κρίση η οποία αργά αλλά σταθερά προσεγγίζει και τη δική μας χώρα μπορεί στο πέρασμα της να καταστρέψει και υγιείς επαγγελματικούς οργανισμούς οι οποίοι θα μπορούσαν να διαχειριστούν ανάλογα τη κρίση και να μην κινηθούν μέσα σε πλαίσια πανικού όπως προστάζει η κοινή λογική.
Είναι άδικο τόσο για μια επαγγελματική δραστηριότητα όσο και για τους διοικούντες της ίδιας η οικονομική κρίση να αποτελεί τη μόνιμη δικαιολογία για οποιοδήποτε δεινό αντιμετωπίζει η επιχείρηση ως νομικό πρόσωπο και οι επιτελείς της ως φυσικό. Για το λόγο αυτό είναι φρόνιμο από πλευράς διοίκησης να συσταθεί μια ομάδα διαχείρισης κρίσεων στην οποία να συμμετέχει και εξειδικευμένος σύμβουλος  ο οποίος θα πρέπει, τεχνοκρατικά και σοβαρά, να αναλύσει τα πράγματα όπως ακριβώς είναι και όχι όπως θα ήθελαν να είναι ή να τα παρατηρήσουν οι εκάστοτε διοικούντες.

Δείτε περισσότερα...


Η γνώση  της "συμμετοχικής επικοινωνίας" προηγείται της αυθαίρετης χρήσης των social media από τις επιχειρήσεις - Μέρος I

Δεν είμαι σε θέση να αναλύσω στοιχεία και δεδομένα που αφορούν εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις ενός προγραμματιστή αλλά θα ήθελα να τοποθετηθώ σε ότι αφορά τις δυνατότητες marketing που μπορεί να γεννιούνται από αυτές τις σύγχρονες μορφές διαδικτυακής τεχνολογίας οι οποίες χαρακτηρίζονται ως νέα μόδα και προωθούνται ως το απόλυτο εργαλείο επικοινωνίας της επόμενης μέρας. Διαβάζω ότι σοβαρές έρευνες και μελέτες δείχνουν ότι οι 9 στους 10 χρήστες διαδικτύου ασχολούνται εντατικά με ομάδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook, myspace, κλπ) μέσω της δυνατότητας επικοινωνίας που τους δίνει το μέσο και πραγματικά χαίρομαι για αυτό γιατί ο ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός θα είναι πολύ επικίνδυνος όπως φαίνεται τα επόμενα χρόνια.

Δείτε περισσότερα...



Η γνώση  της "συμμετοχικής επικοινωνίας" προηγείται της αυθαίρετης χρήσης
των social media από τις επιχειρήσεις - Μέρος II


Με τον όρο συμμετοχική επικοινωνία θα ήθελα να περιγράψω εκείνο το πλαίσιο μέσα στο οποίο  θα αναπτυχθούν διαδικτυακές συμπεριφορές, κουλτούρες και εφαρμογές οι οποίες θα επιτρέπουν την ανάπτυξη των social media τόσο σε κοινωνικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο το οποίο άλλωστε και μας αφορά στο συγκεκριμένο κείμενο. Όταν η πλειοψηφία των χρηστών του μέσου που ονομάζεται διαδίκτυο κατανοήσουν μόνο τις υγιείς δυνατότητες που τους προσφέρει απλόχερα το ίδιο τότε θα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι το social marketing μπορεί να ξεκινήσει άμεσα και οτι είναι όντως αποδοτικό για μια επαγγελματική δραστηριότητα και όχι αναποτελεσματικό και προφανώς διακοσμητικό μόνο και μόνο επειδή προωθείται "πονηρά"  έντεχνα με αποκλειστικό στόχο τα οικονομικά οφέλη των άμεσα εμπλεκομένων.

Δείτε περισσότερα...


Δείτε περισσότερες δημοσιεύσεις.

Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο; Επιθυμείτε να διαβάσετε και άλλα άρθρα επικοινωνίας του PR4net.gr; Κανένα πρόβλημα. Για να δείτε περισσότερες δημοσιεύσεις, παρακαλούμε θερμά, πατήστε παρακάτω.

Δείτε περισσότερα...

 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού