Pr4net.gr | Mια νέα εποχή έρχεται για τις επιχειρήσεις και όχι μόνο. Τρεις (3) λέξεις είναι αρκετές:Εντιμότητα, Αξιοπρέπεια, Τεχνογνωσία. | Στέργιος Ακρίβος - PR4net.gr - Διαδικτυακό Κέντρο Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview
 

30 Μαϊου 2013

Mια νέα εποχή έρχεται για τις επιχειρήσεις και όχι μόνο.  Τρεις (3) λέξεις είναι αρκετές: Εντιμότητα, Αξιοπρέπεια, Τεχνογνωσία.

Κοιτάζω γύρω μου. Βλέπω πράγματα που δεν μου αρέσουν. Το χειρότερο είναι ότι βλέπω ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται ότι μια νέα εποχή έρχεται.

Προσοχή, δεν λέω ότι έρχεται μια καλύτερη ή χειρότερη εποχή αλλά λέω ότι έρχεται μια νέα εποχή.

Μέχρι εκεί.

Πως θα επιβιώσουμε λοιπόν σ' αυτή την εποχή;

Ίσως 3 λέξεις να είναι αρκετές: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ.

Οι αγοραστικές δυνάμεις και συνήθειες του μέσου καταναλωτή έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Αυτό δεν είναι ένα αυθαίρετο συμπέρασμα ή μια φράση η οποία βολεύει, δικαιολογεί και αν θέλετε απαλύνει τον "οικονομικό" πόνο αλλά είναι μία πραγματικότητα που βιώνει και αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς στην καθημερινότητα του.

Επιχειρήσεις κλείνουν με γοργούς ρυθμούς ενώ αρκετές από αυτές βρίσκονται μόλις ένα βήμα πριν την τελική κατάρρευση και την κοινωνική απαξίωση.

Το ερώτημα που τίθεται είναι αν αυτό το "game over" πολλών επιχειρήσεων αφορά μόνο την οικονομική κρίση ή έχει και άλλες αιτίες πολύ πιο σοβαρές οι οποίες αποτελούσαν παγιωμένες νοοτροπίες της κοινωνίας και το χειρότερο ίσως  δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτές λόγω της οικονομικής ευημερίας των προηγούμενων ετών.

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή έχοντας ως δεδομένα τα εξής:

1.  Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι η οικονομική κρίση οδήγησε πλήθος επιχειρήσεων στον οικονομικό μαρασμό εκ των οποίων αρκετές ήταν υγιείς.

2.  Δεν αμφιβάλλει όμως και κανείς ότι η μέση ελληνική επιχείρηση δεν είχε επαρκή οργάνωση, συγκεκριμένο επαγγελματικό όραμα και φιλοσοφία.

3.  Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι δεν επένδυσε η μέση ελληνική επιχείρηση πλην ελαχίστων εξαιρέσεων στην εντιμότητα, στην αξιοπρέπεια και στην τεχνογνωσία αλλά ερμήνευσε με το δικό της μοναδικό τρόπο την οικονομική φιλοσοφία ότι στόχος κάθε επιχείρησης είναι το μέγιστο κέρδος.

4.  Δεν αμφιβάλλει κανείς  ότι όσες επιχειρήσεις δεν ασπάστηκαν τα παραπάνω αλλά είχαν μελλοντικές σκέψεις επαγγελματικής ύπαρξης χωρίς κρατικοδίαιτες πρακτικές και εφαρμογές  είναι αυτές που σήμερα συνεχίζουν και υποστηρίζουν σθεναρά τόσο την πραγματική οικονομία όσο και τη κοινωνία στο σύνολο της.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω δεδομένα μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια σύντομη ανάλυση των τριών λέξεων (Εντιμότητα, Αξιοπρέπεια, Τεχνογνωσία) που προτείνονται ως ηγετικοί συντελεστές  μοντέλου συμπεριφοράς  στην νέα εποχή που παρατηρούμε και αφορά  τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές.

ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Έχουμε σκεφτεί πόσο σημαντικό είναι το στοιχείο της εντιμότητας όταν πραγματοποιείται μια συναλλαγή και ειδικά όταν αυτή η συναλλαγή γίνεται σε τόσο δύσκολους οικονομικά καιρούς;

Από την πλευρά της η επιχείρηση πρέπει να είναι ξεκάθαρη και ρεαλιστική σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαπραγματεύεται και θα πρέπει διαρκώς να μην ξεχνά ότι η φιλοσοφία του τύπου  "κάνω την πώληση και μετά δεν με ενδιαφέρει" δεν υφίσταται πια σε καμία περίπτωση.

Από την άλλη ο καταναλωτής θα πρέπει να αφήσει κατά μέρος τα διάφορα "παιχνίδια"  όπως για παράδειγμα "αγοράζω ένα προϊόν, το κρατώ δύο μέρες, δεν μου κάνει, το βγάζω ελαττωματικό, κάνω φασαρία, ζητώ τα χρήματα μου πίσω, κλπ".

Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι όσο πιο έντιμη είναι η μία πλευρά τόσο και πιο πολύ θα γίνεται και η άλλη καθώς μην ξεχνάμε ότι η δράση φέρνει αντίδραση και όταν η δράση είναι θετική τότε και η αντίδραση στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι θετική.

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Εδώ δεν έχω να προσθέσω πολλά καθώς η αξιοπρέπεια είναι ένα στοιχείο που είτε το έχει κάποιος είτε δεν το απέκτησε ποτέ.

Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι έστω και μιμητικά ή επίκτητα καλό θα είναι αυτός/η που αγνοεί τον όρο "αξιοπρέπεια" να κάνει ένα κόπο να τον μελετήσει γιατί δυστυχώς ή ευτυχώς λόγω κρίσης θα τον χρειάζεται ολοένα και περισσότερο ακόμα και μετά το τέλος αυτής.

Εν συντομία δίνω ένα παράδειγμα:
Ένας ασθενής απευθύνεται σε κάποιο νοσοκομειακό γιατρό επειδή πρέπει  επειγόντως να χειρουργηθεί. Αν ο ασθενής έχει αξιοπρέπεια και φυσικά έχει και ο γιατρός τότε σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο ασθενής να πληρώσει "φακελάκι" για να κερδίσει θέσεις στη σειρά προτεραιότητας και δεν πρέπει και ο γιατρός να λάβει "φακελάκι" για να προωθήσει το χειρουργείο του συγκεκριμένου ασθενή εις βάρος των υπολοίπων.

Όχι η σκέψη μου δεν είναι ιδεατή, απλά είναι ρεαλιστική. Εφαρμόστε την πρώτα στη ζωή σας και έπειτα στην επιχείρησή σας ή στις συναλλαγές σας με αυτές.

ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Η εποχή που όλοι κάνουν τα πάντα (αφορά τις επιχειρήσεις παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών) και όλοι γνωρίζουν τα πάντα (αφορά τους καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών) αλλά δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να ασχοληθούν έχει περάσει πια ανεπιστρεπτί.

Όταν υπάρχει τεχνογνωσία η επιχείρηση θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια της και να ξεπεράσει τον οποιοδήποτε επαγγελματικό "σκόπελο" σε αντίθεση με την επιχείρηση που δεν έχει τεχνογνωσία, δεν ζητά την εξωτερική βοήθεια εξειδικευμένων συμβούλων και επιμένει να επιλέγει την παρωχημένη λογική η οποία την έχει οδηγήσει ένα βήμα πριν το οριστικό τέλος της.  



Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού